Rower Poziomy

Rower Poziomy jest przeznaczony dla Pań, które chcą podczas ćwiczeń odciążyć odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz stawy kolanowe. Dodatkowo na rowerze poziomym wykonujemy treningi cardio, interwały oraz treningi wydolnościowe. Jazda na rowerze treningowym jest formą ćwiczeń niezwykle korzystną dla zdrowia (zwłaszcza dla stawów). Zakres wykonywanych ćwiczeń jest bardzo duży, dzięki czemu z treningu na rowerze może korzystać niemal każdy, niezależnie od kondycji czy wieku.

Innymi zaletami treningu na rowerku są:

  • Znaczna redukcja tkanki tłuszczowej – jeden trening pozwala spalić nawet 800 kcal
  • Większa siła i elastyczność mięśni – szczególnie rzeźbione są mięśnie nóg i pośladków
  • Poprawa krążenia i pracy serca
  • Obniżenie tętna spoczynkowego serca
  • Zwiększa się objętość płuc i wydolność tlenowa, tkanki są lepiej dotlenione
  • Wzmocnienie systemu immunologicznego, organizm staje się mniej podatny na choroby
  • Poprawa ruchomości stawów
  • Wzmocnienie kości (zwiększa się ich gęstość, co zapobiega osteoporozie)
  • Lepsze samopoczucie, redukcja stresu (podczas wysiłku fizycznego organizm produkuje endorfiny, zwane hormonami szczęścia)
  • Regularne treningi sprawiają, ze wzmacniają się chrząstki stawowe (przez co ciało staje się mniej podatne na kontuzje i urazy – dlatego rower treningowy jest używany podczas rehabilitacji)

Dodatkowe zalety ma również trening na rowerze poziomym:

Wygoda treningu – siodełko roweru poziomego przypomina fotel. Rozwiązują problem bólu lędźwiowego odcinka kręgosłupa wywołanego siedzącym trybem życia, rower poziomy z oparciem pozwala na wykonanie treningu bez odczuwania tego bólu.
Zmniejszenie obciążenia stawów kolanowych spowodowane odmienną niż w przypadku pionowych rowerów treningowych pozycją ciała podczas ćwiczeń.